2013-12-26

Bilder

Suprise, suprise! Den här gången gick det fort! Men jag har nog hunnit gjort mer under de här 4 dagarna än vad jag har gjort sen i somras. Eller nästan i alla fall. Jag har till exempel ritat min sista svartvita teckning på länge (ugglan) och firat jul. Fick en massa bra saker, som pennor, ännu mer pennor, tröjor och pengar. (Everything you (I) need.) Men när jag fick dessa nya pennor kände jag att jag var tvungen att testa dom. Så jag gjorde det (rödluvan). Jag passade även på att testa de nya penslarna jag fick genom att leta reda på några billiga, gamla vattenfärger och ritade det första jag kom och tänka på (ögat). Kan även tillägga att jag aldrig har ritat med vattenfärger förut.  
Men idag var jag på kupolen och fyndade lite, inget av det jag köpte var på rea, såklart. Men jag köpte ett par skor och akrylfärger. Så jag var ju tvungen att testa de med. Akrylfärgerna alltså. Skorna har jag också testat men jag kände inte att det var så viktigt för er att se bild på mig när jag är ute och går med mamma och hundarna i mina nya, fina skor. Jag tänkte och tänkte på vad jag kunde rita. Jag ville inte rita ett ansikte, då hade jag tagit mig vatten över huvudet, men en katt då? Haha, lycka till med all den där pälsen Amanda. Men tillslut kom jag på att jag hade sett att en tjej hade ritat en jättefin zebra med akrylfärger på instagram. Så jag googlade efter Zebraansikte och Google trodde att jag menade Barnansikte. Men tillslut hittade jag en bild som jag testade. Två avsnitt av Glee senare ser den ut så som den där halva zebran gör där nere.

Ni kan väl ignorera mig och mina händer som syns lite här och var eftersom jag inte kan använda min  mobilkamera just nu för mitt batteri till mobilen vägrar att ladda. 

Jaja. Men i morgon ska jag i alla fall vara barnvakt till antingen Novalie eller Alicia. Som det såg ut för några timmar sedan var det Novis jag skulle se efter. Men man vet aldrig. Jag ska vara där vid nio i morgon. Mamma tror att det kommer bli jobbigt för mig att gå upp så tidigt, men eftersom jag har vaknat av mammas, hundarnas och Julias fina sång den senaste veckan vid ungefär åtta tror jag att jag borde klara av att gå upp klockan halv nio. Kanske till och med får lite sovmorgon om jag har tur? 

1 kommentar:

  1. Du är en riktig Konstnär, du :) Tack för den fina tavlan jag fick i present. Jag ska hitta en plats för den, när Julen dansats ut :)
    Kvällskram från Mormor

    SvaraRadera