2014-02-05

21 pilots

Igår var en av de bästa dagarna i mitt liv. Jag såg 21 pilots live. Jag kan inte ens förklara med ord hur bra konserten var, det går inte. Jag vet inte ens hur jag ska börja här.
 Det började med ett förband som var helt okej, dom heter Pixie Carnation och jag har aldrig hört dom förut, men nu finns det två låtar med dom på min spotify!
 Men när Tyler och Josh kom upp på scenen blev kvällen underbar. Innan var den bara bra, och alla i publiken var normala och bra, inte konstiga som jag och Stina anade. Allt var helt underbart!! Dom sjöng alla låtar från sitt senaste album Vessel. Dom var som små barn på scenen och jag hade ingen aning alls om hur mycket man kunde hoppa runt samtidigt som man spelade trummor, men Josh hoppade runt, stog på stolen, gjorde volt från pianot. Allt. Tyler han hoppade mest runt och sjöng, och spelade piano, och trummade lite, och hoppade och sprang mer. Jag vart andfådd över att stå och hoppa med, då sjöng jag inte samtidigt. När jag gjorde båda höll jag då inte på så länge som man kanske skulle tro.

 Så här glada var vi i bilen på väg till Stockholm. Innan bilköarna.

 Dom har en liten grej med masker, så såklart kom dom ut med dom på!


 Det här var på andra sidan scenen än vad vi stod. Vi stod vid trummorna (som ni kanske såg?)





 Här syns det nästan hur mycket Josh hoppade runt. Det syns lite iallafall..

 Okej, den här tog jag mest för att vakten var väldigt lik min kusins man... Syns dock inte här lika mycket som det syntes på riktigt..



 Dom stod på och hoppade ner från pianot några gånger.

 Truce ♥

Här stod dom  publiken. Tyler står likadant på andra sidan, så är det en trumma i mitten som dom trummade på.

 Alla bilder är tagna med min mobil. Så inte världens bästa kvalitet. Men det var helt underbart och om ni får chansen att gå att kolla på dom, gör det. Dom hade så mycket energi och var så snälla att det inte hade spelat någon som helst roll vilka låtar dom spelade!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar